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Mutable Instruments Beads

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  • Mutable Instruments Beads

Mutable Instruments Beads

Artikelnummer :5945104
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Nebst dem Topservice und den Top-Preisen gilt ab sofort auf allen Hardware- Produkten 3 Jahre Garantie! Das heisst Sie konnen sich ab sofort noch sicherer sein, mit einem bei House of Sound gekauften Produkt noch länger Freude und Spass zu haben.

Wir sind nicht nur ein Onlineshop. Seit unserer Eröffnung 1998 führen wir ein Ladenlokal. Unser Fachpersonal kann Sie vorort kompetent beraten. Wir freuen uns auf Ihren Besuch.

Wir versuchen unseren Kunden immer die besten Preise zu bieten - wofür wir auch bekannt sind. Wenn Sie ein günstigeres Angebot finden, können Sie uns das gerne melden und wir werden nach Möglichkeit versuchen den Preis zu halten.

Alle Geräte die bei uns an Lager sind, können nach Bestellungs-Eingang innert 24h geliefert werden. Die Geschwindigkeit hängt natürlich auch von der gewünschten Liefer- und Zahlart ab.

Unser Geschäft wurde 1998 gegründet und wird seit fast 20 Jahren erfolgreich geführt. Wir sind also keine Eintagsfliege und Sie dürfen damit rechnen, dass wir noch viele Jahre für Sie da sind.

Details

REINVENTING A CLASSIC

Beads is a reinvention of Mutable Instruments’ Clouds.

The concept is the same, live granular processing of an incoming audio signal, and the labels on the panel remain familiar.

The similarities stop here. The hardware and software have been redesigned from the ground up, with several goals in mind: a crisper and broader sound palette, more control, better playability, and direct access to exciting new features.

 

DOTTING THE I’S AND CROSSING THE T’S

Beads’ vastly improved specifications allow a higher audio quality, a longer buffer, the use of better interpolation and anti-aliasing algorithms, and key DSP blocks to run at a faster rate. Granulation can now get into new territories, such as formants, wavetables, hard-sync-like sounds, or crispy noise.

The range of parameters, their response to knob turns or modulations have all been refined, for new possibilities such as reverse playback or percussive envelopes.

 

CONTROL, CHAOS AND CHARACTER

Control. To trigger or schedule grains, Beads provides new features to divide or randomize an external clock or trigger stream, spray bursts of grains in response to a gate, or get the grain rate to track a V/O CV or the frequency of an external oscillator.

Chaos. Each key parameter of a grain comes with its own attenurandomizer. They allow direct CV control of a parameter, CV control of the random spread of this parameter, or internal randomization using some of Marbles’ algorithms.

Character. Beads provides four audio quality settings, which go well beyond buffer sample rate and bit-depth: they affect the clock of the converters, the amplitude limiting and saturation of the signal path, the tone of the reverb, and additional media-emulation effects. From a pristine digital device to a dirty cassette, through a mode reproducing some of Clouds’ characteristics.

 

MODES?

Beads can operate as a delay without the need to switch to a different mode: just ask it to play a never-ending grain. Its DENSITY, TIME and SEED controls are repurposed to allow various features such as tap-tempo, beat slicing, time-stretching, or comb-filtering at rates tracking V/O.

Without any audio input, Beads will granularize 8 internal banks of wavetables.

All parameters have a dedicated knob.

 

Audio acquisition

Stereo I/O with automatic level detection.

Manual override of the level detection.

Automatic mono/stereo switching through patch cable detection.

Recording time: 4s (48kHz 16-bit, stereo) to 32s (24kHz µ-law, mono).

Four quality modes, with different tone and reverb characters:

48kHz 16-bit

32kHz 12-bit with Clouds emulation

24kHz 12-bit with a hi-fi dry signal path

24kHz µ-law with cassette emulation

The FREEZE button and the gate input freezes the content of the recording buffer, allowing you to dive into its sonic details.

Auto-saving of the FREEZE buffer.

 

Granular synthesis

Three grain generation mode:

Latched (continuous), with a periodic or randomized rate, tracking V/O.

Gated, with bursts of grains triggered by the press of the SEED button or an external gate.

Clocked, with randomization or division of an external clock or trigger signal.

Four grain parameters:

TIME. Temporal position within the buffer.

SIZE. Grain duration from 0.03 to 4 seconds, forward or backward playback.

SHAPE. Morphing between four key shapes of the grain envelope: solid rectangular, snappy decay, smooth bell, or reversed.

PITCH. With V/O tracking.

 

Attenurandomizers

Available for each of the four parameters of a grain, sampled each time a grain is started:

Direct CV control.

CV control of the amount of gaussian randomization.

Internal randomization with an independent, uniform or peaky, random source.

 

Delay

Control of both the base delay clock rate (DENSITY), and its multiplication (TIME), with optional random taps.

Tap tempo with the SEED button or an external signal.

Enveloping of delay repeats, with the SHAPE setting.

Pitch shifting of the delayed signal, controlled by PITCH.

 

Signal flow

Feedback path delay: 1 sample.

Independent knobs for feedback, dry/wet amount, and reverb amount.

CV input assignable to each of these three parameters, or to variable combinations of them.

When unpatched, the R output jack is summed to the L output.

Optional generation of a gate signal on the R output.

 

Specifications

All inputs: 100k impedance.

Audio codec: 24kHz, 32kHz or 48kHz, 24-bit.

16-bit CV capture.

Processing rate: audio-rate for the SEED and FREEZE inputs, 4kHz for the CV inputs.

Latency: 0.25ms.

CV input range: +/- 8V for grain parameters, +/- 5V for density (with V/O tracking).

Internal processing: 32-bit floating point.

 

Zusatzinformation

UVP: CHF 299,00
Exportpreis: CHF 0,00
Die wichtigsten Funktionen im Überblick Nicht verfügbar
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